BKV-kombinatorika
Sajnos a télidőben rá vagyok kényszerülve, hogy nap, mint nap járjak a 3/62-, illetve 4/6-os villamosokkal, a metrókkal, 83-as trolival, 9-es, és 7-es buszokkal. Az utóbbi két hónap tapasztalatai alapján kijelenthetem, hogy a BKV járatain annyira elharapództak a csövesek, hogy az valami borzasztó. Nincs olyan járat, amin ne lenne egy csöves, akinek * szagától a busz összes utasának felfordul a gyomra. Ma például a sréhen előttem ülő, áporodott szagú (tán nem csöves, nem tudom) bácsi fingott az orrom alá egy olyat, amiből egyértelművé vált, hogy egy több életet végigcigizett és ezen felül rohad a bele. Ilyen szagot még nem éreztem és remélem Te sem. Jófiús modorom nem engedte, hogy szóljak neki, hogy tán nem a tömött buszon kéne elengednie magát, és a hideg révén nem volt esélyem se, hogy ablak nyitással enyhítsek a kínokon.
Nem tudom, van-e kimutatás a budapesti csövesek létszámáról, de skatulya-elven a BKV-járatok szummájának ismeretében alulról becsülhető a számuk: 2959+.
Az kurva sok.
Elkanyarodva itt csak annyit szeretnék megjegyezni moralitás és politika belekeverése nélkül, hogy a BKV, ha már olyan nagyon fel akar lépni a bliccelők ellen, akkor tán a csöviket is leszállíttathatnák az ellenőrök és a húsnyakú security-sból átvedlett másodrangú ellenőrök.
Esetleg, ha bevezetnék azt a rendszert, ami nyugaton is megy, hogy csak elől tudsz felszállni, jegykezelés, illetve bérlet felmutatás segítségével, megoldódna a bliccellés, a fűtött buszon csövezés,a cigánybűnözés és tán ellenőrből sem kéne ennyi.
Megtörtént velem, hogy éjszakai buszon sokkal többen utaztak a láthatósági ellenőrök, mint mi, utasok. Illetve kedves és egész friss emlék, hogy álltam a Balhn a megállóban éjszakaira várva, majd hip-hop ott termett 25 (megszámoltam) ellenőr a megállóban, hogy jól megszűrje a felszállókat. Épp előző nap járt le a bérletem és bár terveztem, hogy majd veszek a megjelent ellenőrök egyikétől egy jegyet hazáig, a busz, amire felszálltam hidegen hagyta őket, 25-ből egy sem állt az ajtókhoz (mind a 25 a másik bent álló buszhoz tagozódott...), én meg köszöntem szépen és utaztam haza békében.
Harmadik sztorim, ami a BKV elképesztően átgondolt ellenőrzési szisztémáját ábrázolja, és ami egyben tanács is lehet bliccelőknek: Az Astorián nagy erőkkel szűrik a felszállókat, de a Vas utcánál senki, azaz senki nem áll. A táv 150-200 méter lehet...
Milyen hatékony rendszer lehet ez?
Az ellenőrök megvetését több műalkotás is megörökítette. Alátámasztásul először egy rövid vers szellemi mesterem, Laár András tollából, majd egy rövid jelenet a 80-as évek végéről, mely az ellenőrök lelki világába enged bemutatást nyerni. Érdekesség, hogy az ellenőrt szintén az idézett vers szerzője játssza - természetesen Oscart érő módon.
Nem tudom, van-e kimutatás a budapesti csövesek létszámáról, de skatulya-elven a BKV-járatok szummájának ismeretében alulról becsülhető a számuk: 2959+.
Az kurva sok.
Elkanyarodva itt csak annyit szeretnék megjegyezni moralitás és politika belekeverése nélkül, hogy a BKV, ha már olyan nagyon fel akar lépni a bliccelők ellen, akkor tán a csöviket is leszállíttathatnák az ellenőrök és a húsnyakú security-sból átvedlett másodrangú ellenőrök.
Esetleg, ha bevezetnék azt a rendszert, ami nyugaton is megy, hogy csak elől tudsz felszállni, jegykezelés, illetve bérlet felmutatás segítségével, megoldódna a bliccellés, a fűtött buszon csövezés,
Megtörtént velem, hogy éjszakai buszon sokkal többen utaztak a láthatósági ellenőrök, mint mi, utasok. Illetve kedves és egész friss emlék, hogy álltam a Balhn a megállóban éjszakaira várva, majd hip-hop ott termett 25 (megszámoltam) ellenőr a megállóban, hogy jól megszűrje a felszállókat. Épp előző nap járt le a bérletem és bár terveztem, hogy majd veszek a megjelent ellenőrök egyikétől egy jegyet hazáig, a busz, amire felszálltam hidegen hagyta őket, 25-ből egy sem állt az ajtókhoz (mind a 25 a másik bent álló buszhoz tagozódott...), én meg köszöntem szépen és utaztam haza békében.
Harmadik sztorim, ami a BKV elképesztően átgondolt ellenőrzési szisztémáját ábrázolja, és ami egyben tanács is lehet bliccelőknek: Az Astorián nagy erőkkel szűrik a felszállókat, de a Vas utcánál senki, azaz senki nem áll. A táv 150-200 méter lehet...
Milyen hatékony rendszer lehet ez?
Az ellenőrök megvetését több műalkotás is megörökítette. Alátámasztásul először egy rövid vers szellemi mesterem, Laár András tollából, majd egy rövid jelenet a 80-as évek végéről, mely az ellenőrök lelki világába enged bemutatást nyerni. Érdekesség, hogy az ellenőrt szintén az idézett vers szerzője játssza - természetesen Oscart érő módon.
Laár András - Víziló
A víziló is randa és büdös a szája, mégse mondja mindig,
Hogy jegyeket bérleteket kérem ellenőrzésre felmutatni.
A víziló is randa és büdös a szája, mégse mondja mindig,
Hogy jegyeket bérleteket kérem ellenőrzésre felmutatni.
Jön a Medve (részlet)
* áporodott, visszataszító, fos, stb...
Címkék: abszurdisztán, bkv, damn
for this post
Leave a Reply